Lyxindustrin växte med 5% under 2017

0

Lyx industrin växte med en 5% årlig tillväxt under 2017, till €1 200 000 000 000 (US $1.36 biljoner), enligt en rapport från Schweiz-baserade Private Bank Julius Baer.

Superrika kineser och deras medelklassen lyx konsumenter stod för 32% av den personliga lyxvaru marknaden i 2017, vilket är en betydande ökning från bara 2% marknadsandel 2003 då den kinesiska lyx marknaden började växa.

I jämförelse konsumerade nordamerikaner 22% av de globala personliga lyxprodukterna 2017, medan japaner stod för 10%.

De mest populära lyxmärken i Kina, i termer av intäkts volym, var Swatch och diamant smycken under Harry Winston varumärke; Ferragamo (33%); Burberry (29%); och LVMH (25%), enligt Julius Baers rapport ”Wealth rapport Asia 2018” som släpptes tidigare i veckan.

Share.

About Author

Jag har aldrig blivit anklagad för att vara en fashionista men under några månader jobbade jag vid Norrmalmstorg och började lägga ut bilder från modebutikerna kring Stureplan.

Leave A Reply