Jonna Karvonen på Cosmopolitan har skrivit en intressant artikel om ”Varumärkesförhållanden” som jag läste häromdagen. När jag var i Bryssel för några månader sedan passerade jag en affär som hette Kooples som var specialiserad på att ta fram just kläder för par Affären har specialiserat sig på modestilar. Affären måste vara den ultimata tummelplatsen för de som tänker på sin parrelation som en varumärkesrelation och vill visa för omgivningen att det är vi som gäller.
Jag kunde inte låta bli att ta några kort från butiken som fulländade partanken och tom valde ut skor som matchar. Så kom jag att tänka jag på alla osäkra tonåringar som har liknande kläder och hur komiska de ofta ser ut när man betraktar dem från ett medelålders perspektiv . Jag kommer också ihåg ett skönt pensionärspar som Fredrik och Filip träffade i Sveriges skönaste människor som hade valt att ha exakt liknande kläder – de hade gått till den gränsen att de hade blivit stadens original genom sitt unika klädval av träningsoveraller och hattar. Samtidigt verkade pensionärsparet vara väldigt lyckliga tillsammans – så det är säkert en kul idé att matcha kläder för de par som vill bilda en liten sekt tillsammans…